Nový Countryman je uhlazenější a díky sdílení platformy s X1 se z něj stál typický crossover. Nová generace vesničana je díky zase větší velikosti prostornější, naducanější a nedopovídající MINI profilu. Představte si, že do minulé generace strčíte pumpičku a začnete pumpovat. Auto je zakulacenější a vizuálně subtilnější – asi tak jako když si představíte panáčka Michelina. Pro někoho roztomilé, pro někoho otylé. Jediný interiér ještě stále odpovídá klasickému MINI uspořádání s centrálním displejem a budíky u volantu. Sedadla příjemně sevřou, volant lze nastavit do několika os, jediné co bych vytknul je možný stísněný pocit, kdy vás všechno pohltí a ztrácíte vzdušnost nicméně je to o zvyku a pá pár minutách to přestanete vnímat. Psal jsem to i přechozích recenzích – interiér je tak specifický, že ho opravdu bud milujete nebo ne. Největší radost ze zvětšení budou mít pasažéři na zadních sedadlech, kdy prostor pro kolena je skutečně velký a již se cítíte v autě komfortně. Objem zavazadlového kufru je nově 450l, díky čemuž už nemusíte přemýšlet nad velikostí nákupu.
Pod kapotou je bavorácky dvoulitr o výkonu 190 koní plně dostačující pro tohoto otesánka. Auto váží 1,5 tuny a motor s ním dokáže úžasně zamávat a chová se jak vystřelená raketa. Osmistupňový automat řadí výborně, podle toho jaký povel přes plynový pedál vozu dáte tak motor zareaguje. Máte k dispozici nevídanou akceleraci, ale i pružné zrychlování. Komunikace řidiče s vozem přes plynový pedál se opravdu povedla. Spotřeba podle předpisů se točí okolo 6l, klasická dálniční jízda s tempomatem na 160 si vezme okolo 8l.
Podvozek je stále ještě dost tuhý na to, že vůz už není klasická motokára, ale proti předchozím generacím velký posun v komfortu směrem k pasažérům, ale už by nevadilo mimo JCW verze trochu změkčit podvozek
Z MINI Countryman se stává rodinnější auto do města, mizí motokára, ze které prozatím zůstalo pouze tvrdší naladění podvozku. Otázka je zda již nenadešel čas pro tento model MINI odebrat motokáru a ponechat pouze styl MINI.